Na czym polega e-commerce?


Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim obecnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel przez Internet. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy internetowe. To wszelkie sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie może odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się produkt, płaci za zakup i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie powstają z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Najczęściej tutaj wymienia się brak szans na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.