Czy monitorowanie cen jest ważne?


Jak najbardziej tak, bo tylko w ten sposób firmy mogą przekonać się o tym, czy ich ceny są konkurencyjne z tymi, które oferują inni działający w tej samej branży. Monitorowanie cen jest ważne z wielu powodów. Dzięki niemu bardzo często udaje się ustalić to, dlaczego pozycja danej firmy w określonym czasie znacząco się pogorszyła. Monitorowanie cen daje jasny obraz sytuacji na to, jakie ceny ma nasza konkurencja. To pozwala mieć porównanie.

Kiedy okazuje się, że ceny u konkurencji są atrakcyjniejsze, to może stanowić przyczynę problemu. Monitorowanie cen konkurencji pozwala podejmować działania, które mają poprawiać pozycje firmy lub nie dopuszczać do podobnych sytuacji. Wszystko zależy od tego, jak często takie działania się podejmuje. Kiedy korzysta się z nich często, to jest się n bieżąco i sytuacja na pewno wygląda inaczej niż wtedy, kiedy ceny monitoruje się bardzo rzadko i tylko w sytuacji, kiedy wyniki finansowe firmy pogarszają się. To często jest okazja do tego, by monitorować ceny.